Virksomhedernes udflytning fra Kina kan blive en hovedpine for rederierne

Rederierne kommer til at sejle på flere ruter og til mindre havne i takt med, at virksomhederne spreder deres produktion til flere lande.
”Vi er nødt til at tænke i nye baner i vores forretning. Det drejer sig ikke længere bare om større, bedre og hurtigere skibe,” siger Anne-Sophie Zerlang Karlsen, der er driftschef for Asien og Stillehavet hos Maersk. | Foto: Renate Beense
”Vi er nødt til at tænke i nye baner i vores forretning. Det drejer sig ikke længere bare om større, bedre og hurtigere skibe,” siger Anne-Sophie Zerlang Karlsen, der er driftschef for Asien og Stillehavet hos Maersk. | Foto: Renate Beense

Virksomheder flytter produktion ud fra Kina i et sådant tempo, at containerrederierne forventer, at de i løbet af få år kommer til at sejle flere ruter og betjene flere havne, end de gør i dag. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også