ShippingWatch

Tyske rederier er stærke overlevere - men 12 års krise kaster stadig skygger

Store dele af tysk shipping har det historisk godt for tiden, men sektorens sammenbrud under finanskrisen gør det stadig til en udfordring for mange små rederier at låne penge og rekruttere, siger de tyske rederiers forkvinde, Gaby Bornheim, til ShippingWatch.

Foto: HHLA / Martin Elsen/HHLA

Det store flertal af rederier i tysk shipping består af små, privatejede rederier, som viste sig usædvanlig sejlivede under den 12 år lange nedtur for tysk shipping, der fulgte i kølvandet på finanskrisen i 2008.

Men selv om skyhøje rater i de seneste år har bragt bedre tider til tysk shipping, er krisen stadig en udfordring for sektoren, siger Gaby Bornheim, der står i spidsen for bestyrelsen i de tyske rederiers interesseorganisation, Verband Deutscher Reeder (VDR).

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier er usikre på de kommende CII-regler for skibes CO2-udledninger. Ammoniak kan blive vigtigt brændstof, men kræver enorm produktion. Nye EU-sanktioner mod Rusland kan omgås, siger advokat. Og Norden undgår straf i sag om falske logbøger.

Carsten Mortensens Dee4 Capital sælger ud igen

Dee4 Capital Partners med tidligere Norden- og BW Group-topchef Carsten Mortensen sælger endnu et tankskib - denne gang til græsk skibsreder og lander millionfortjeneste, viser tal i VesselsValue.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs