ShippingWatch

Rotorsejl på Scandlines-færger giver lavere CO2-udslip

Rederiet Scandlines har installeret et rotorsejl på hybridfærgen ’Berlin’. Søsterfærgen ’Copenhagen’ har haft gode resultater med samme brændstofbesparende teknologi.

Foto: Scandlines

Passagerer på ruten mellem Gedser og Rostock kommer fremover til at efterlade et lavere klimaaftryk, når de sejler med de to hybridfærger ’Berlin’ og ’Copenhagen’.

Scandlines har afsluttet installationen af et 30 meter højt, cylinderformet rotorsejl på Berlin, der dermed bliver det andet af færgerederiets skibe, der har denne form for vindkraftteknologi om bord.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Stolt-Nielsen lander bedste kvartalsoverskud i årevis

Norske Stolt-Nielsen, som har købt op i rivalen Odfjell, var begunstiget af højere mængder og spotrater i kemikalietankmarkedet og venter en fortsat bedring. Selskabet er dog ikke helt klar til at bestille nybygninger.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs