ShippingWatch

Hos Scandlines er Femern-forbindelsen noget, der måske kommer

Alt andet lige er usikkerheden om en fast forbindelse over Femern-forbindelsen sød musik for de nye ejere af Scandlines. For rederiets CEO Søren Poulsgaard Jensen er forbindelsen noget, der måske eller måske ikke kommer, siger han til ShippingWatch.

Foto: Scandlines

Med den nye ejerkreds af internationale investeringsfonde holder Scandlines fast i strategien om, at der skal sejle færger mellem Rødby og Puttgarten, også selvom der en dag er bygget en fast forbindelse på ruten over Femern Bælt.

Rederiets CEO Søren Poulsgaard Jensen mener dog, der sagtens kan gå mange år, inden tunnelen står færdig, og et ikke urealistisk scenarium hos topchfen er, at det måske aldrig sker.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs