Danske shippingselskaber daler i imagemåling

Maersk, Torm og tre andre danske shippingselskaber får dårligere placeringer end sidste år i Berlingske Business' nye imagemåling. Kun et shippingselskab klarer sig bedre end i 2017.

Berlingske Business har gennemført en måling af 140 danske selskabers image, og fem ud af de seks shippingselskaber, der optræder i undersøgelsen, har alle dårligere image end i 2017 ud fra målingen.

Det højest placerede shippingselskab er DSV, hvis imageplacing lander på en 26. plads i år. Sidste år var selskabet nr. 22.

A.P. Møller-Maersk er det næsthøjest placerede shippingselskab, som i år indtager en 36. plads. Shippinggruppen er faldet med 12 pladser i imagemålingen.

De næste shippingselskaber i Guldimagemålingen er DFDS på en plads nr. 48, Scandlines på plads nr. 121 og Torm på en 124. plads.

Rederiet Norden er det eneste selskab, der har fået en bedre placering end sidste år. Rederiet er nr. 100 i år i målingen, hvilket er 20 pladser bedre end sidste år.

Hårdt år tærer på Maersks værdi som brand 

En sort branche sadler om og udvikler nye ledelsestalenter 

Maersk-boss i top-10 over stærkeste lederprofiler 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også