ShippingWatch

Redere: Vi er ikke klar til nye svovlkrav

Selv om et stort flertal af rederier i ny undersøgelse har erkendt, at svovlkrav til brændstof gennemføres som planlagt, mener mange, at industrien ikke er klar til de nye regler i 2020.

Foto: /ritzau/Marius Nyheim

Mange rederier har tilsyneladelse fortsat en opfattelse af, at de kommende svovlkrav til brændstof planlagt til ikraftræden fra 2020 må udsættes, fordi industrien ikke er klar.

Over en tredjedel af rederierne angiver i en ny undersøgelse, som analysehuset Drewry har foretaget, manglen på tilstrækkelig mængder brændstof med det lave svovlindhold samt utilstrækkelig kapacitet på værfter til installering af scrubbere (røgrensere, red.) som deres største bekymringer.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs