ShippingWatch

Rederier garderer sig mod dyrere brændstof flere år frem

Rederier tror nu så meget på de globale svovlkrav i 2020, at de begynder at lægge omkostningen fast til det nye lavsvovls-brændstof. Concordia Maritime har låst sig fast på en betydelig del af bunkerforbruget i 2020 og 2021, fortæller CEO til ShippingWatch.

Foto: Arkivfoto/Colourbox

Riften om det nye lavsvovlsbrændstof er i gang. Flere rederier begynder nu at sikre sig det dyrere brændstof flere år ud i fremtiden.

Brændstoffet er indtil videre løsningen for de fleste rederier, når de fra 2020 ikke må sejle på brændstof med mere end 0,5 pct. svovl. Medmindre en scrubber er installeret på skibet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Maersk løfter sløret for design af metanolskibe

I fem år har Maersk arbejdet på at udvikle et nyt skibsdesign, som skal øge energi-effektiviteten i flåden med 20 pct. Otte skibe, der efter planen skal sejle på grøn metanol fra 2024, bliver de første.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs