ShippingWatch

Hongkong-konventionen overbeviser ikke verdens største investor

I modsætning til en god del af shippingindustrien mener den etiske vagthund hos verdens største investor, den statslige norske oliefond, ikke, at en Hongkong-certificering i sig selv er en blåstempling af et ophugningsværft. Læs her hvorfor.

Foto: Louise Vogdrup-Schmidt

Hongkong-konvention eller ej?

Det er et afgørende spørgsmål for, at Maersk Line har besluttet alligevel at anvende strandene i Indien til ophugning af den udtjente containerflåde. Rederiet vil kun benytte ophugningssteder, der lever op til IMO's konvention om forsvarlig ophugning samt en række af selskabets egne krav. Danske Rederier mener desuden generelt, deres medlemmer kun skal skrotte skibe på certificerede værfter.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs