ShippingWatch

Amerikansk kystvagt må "uddanne" forvirrede redere i ballastvand

Indførelsen af krav til skibes udledning af ballastvand skaber forvirring blandt flere redere, der ikke har styr på, hvornår deres skibe skal have installeret systemerne, fortæller den amerikanske kystvagt til ShippingWatch. Over 13.000 skibe har fået forlænget tidspunkt for installation.

Foto: /ritzau/Marius Nyheim

Indførelsen af de globale miljøkrav til shippingindustriens rensning af ballastvand har giver forvirring blandt flere skibsredere, som ikke har styr på, hvornår deres skibe skal have installeret rensningssystemer. Det er en udfordring for myndighederne, der skal sørge for, at rederne lever op til de nye krav.

Det fortæller Jeffrey Lantz, som er Director of Commercial Regulations and Standards hos den amerikanske kystvagt i et interview med ShippingWatch.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs