Nye regler for farlig tørlast flere år undervejs

Tidligst fra 1. januar 2018 forventes IMO's nye skærpede krav til transporter af bauxit at træde i kraft, vurderer kilder over for ShippingWatch. Det vil være flere år efter det dramatiske forlis af tørlastskibet Bulk Jupiter.
AF KATRINE GRØNVALD RAUN OG OLE ANDERSEN

Der kommer til at gå flere år, før tørlastindustrien får nye regler for transporter af bauxit, som i lang tid har været mistænkt for at være en meget risikabel last. Bauxit, der indgår i fremstilling af aluminium og betragtes som en de vigtigste og største laster i den internationale tørlastindustri, kom for alvor på dagsordenen, da tørlastskibet Bulk Jupiter med netop bauxit ombord i januar sidste år sank og kostede stort set hele besætningen livet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også