Clipper ombygger flere skibe til svovlkrav

For at leve op til svovlkravene, der trådte i kraft i januar, har Clipper konverteret brændstoftanke på flere skibe, så der er plads til mere af det lavsvovlholdige MGO.
Foto: Clipper
Foto: Clipper

De fleste rederier har i første omgang valgt at sejle på det lavsvovlholdige brændstof marine gas oil (MGO) for at kunne leve op til kravene om max at udlede 0,1 procent svovl i miljøzoner i Nordeuropa og Nordamerika.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også