Martin Fruergaard overvejer om der er økonomi i grønne tørlastskibe

Tørlastrederiet Pacific Basin med Martin Fruergaard i spidsen vil måske bestille skibe i år, der kan sejle på metanol. Men det skal være økonomisk bæredygtigt.
Pacific Basins CEO, Martin Fruergaard | Foto: Cyprus Shipping Deputy Ministry / Pr
Pacific Basins CEO, Martin Fruergaard | Foto: Cyprus Shipping Deputy Ministry / Pr

Det store tørlastrederi Pacific Basin med danske Martin Fruergaard i spidsen har allerede sat en række initiativer i gang, der skal være med til at reducere CO2-udslippet fra flåden på 266 skibe, hvoraf de 116 er ejede handysize og supramax.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Læs også