Nu begynder mange tørlastrederier også at sejle syd om Afrika

Angreb på skibe og dyrere forsikringer har de seneste uger fået flere tørlastselskaber til at droppe passagen i Det Røde Hav.
”Det gør det da bare mere klart, at vi gør det rigtige i ikke at sejle igennem Det Røde Hav,” siger Niels Josefsen om de seneste udmeldinger fra forsikringsselskaber, der helt vil droppe forsikringspræmier eller hæve dem overfor rederier, der benytter handelsruten gennem Det Røde Hav. | Foto: Carsten Lundager
”Det gør det da bare mere klart, at vi gør det rigtige i ikke at sejle igennem Det Røde Hav,” siger Niels Josefsen om de seneste udmeldinger fra forsikringsselskaber, der helt vil droppe forsikringspræmier eller hæve dem overfor rederier, der benytter handelsruten gennem Det Røde Hav. | Foto: Carsten Lundager
Nidaa Bakhsh, Liv Almer, Sebastian Schlüter Jacobsen

Det er blevet mere risikabelt og dyrt for tørlastselskaber at sejle igennem Det Røde Hav, og det afholder nu flere fra at passere det konfliktfyldte stræde, hvor Houthi-bevægelsen har angrebet skibe siden november.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også