Klumme: Er de nye operatører sejlet forbi de gamle rederier?

Tørlastselskaber står over for et valg mellem to grundlæggende forskellige forretningsmodeller, skriver Ulrik Uhrenfeldt Andersen.
Ulrik Uhrenfeldt Andersen har senest været topchef i det store tørlastrederi Golden Ocean. Før det var han adm. direktør i Avance Gas. Begge selskaber er kontrolleret af Norges rigeste person, John Fredriksen. | Foto: Magnus Møller
Ulrik Uhrenfeldt Andersen har senest været topchef i det store tørlastrederi Golden Ocean. Før det var han adm. direktør i Avance Gas. Begge selskaber er kontrolleret af Norges rigeste person, John Fredriksen. | Foto: Magnus Møller
AF ULRIK UHRENFELDT ANDERSEN, TIDLIGERE TOPCHEF I GOLDEN OCEAN OG AVANCE GAS

Før man begiver sig ud på tørlastindustriens oprørte hav, må der træffes et vigtigt valg mellem to fundamentalt forskellige forretningsmodeller: asset light-modellen (tørlastoperatør) eller den traditionelle skibsreder-model. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også