Tørlastskibe fragter mindre kul til Indien - men over længere distancer

Shipping af kul til Indien har traditionelt været udført af capesize-skibe, men nu står de mindre panamax-skibe for størstedelen af forsendelserne, skriver Bimco.
"En stigning på 12 pct. år til år i den indenlandske kulminedrift erstattede importen, og elproduktionen fortsatte med at stige på trods af lavere produktion fra vandkraft,” udtaler Filipe Gouveia, der er shippinganalytiker i Bimco, om faldet i Indiens import af kul. | Foto: Pr / Ultrabulk
"En stigning på 12 pct. år til år i den indenlandske kulminedrift erstattede importen, og elproduktionen fortsatte med at stige på trods af lavere produktion fra vandkraft,” udtaler Filipe Gouveia, der er shippinganalytiker i Bimco, om faldet i Indiens import af kul. | Foto: Pr / Ultrabulk

Mængden af kul, som fragtes til verdens andenstørste importør, Indien, har været for nedadgående i år. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også