ShippingWatch

Bølge af nybygninger er en mørk sky over presset capesize

En stigende ophugningsaktivitet er ikke nok til at kompensere for den bølge af nye capesize-skibe, der finder vej til det i forvejen pressede marked for de store tørlastskibe, advarer shippingorganisationen Bimco.

Foto: Songa Bulk

Capesize har været hårdt presset siden ulykken i en Vale-mine i starten af 2019, men nu advarer shippingorganisationen Bimco om, at mere fundamentale problemer venter forude.

En bølge af nybygninger har nemlig fundet vej til det i forvejen proppede marked, og selv om ophugningen af capesize-skibe også er mere end fordoblet i år, har den globale flåde haft vokseværk.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Maersk løfter sløret for design af metanolskibe

I fem år har Maersk arbejdet på at udvikle et nyt skibsdesign, som skal øge energi-effektiviteten i flåden med 20 pct. Otte skibe, der efter planen skal sejle på grøn metanol fra 2024, bliver de første.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs