ShippingWatch

Fredriksen bestiller flere tørlastskibe gennem privat selskab

John Fredriksen har bestilt to nye kamsarmaxer med option på fire mere, skriver Finansavisen. Ordren fra den norske skibsreder kommer få dage efter en anden stor ordre på tørlastskibe.

John Fredriksen satser mere på tørlast.

Den norske skibsreder, der blandt andet ejer tankrederiet Frontline, rigselskabet Seadrill og tørlastrederiet Golden Ocean har bestilt flere tørlastskibe alene inden for den seneste uge.

Ifølge den norske Finansavisen har Fredriksen afgivet ordre på to kamsarmaxer på hver især 80.000 dwt og har desuden option på at bestille fire tilsvarende skibe.

Skibene er blevet bestilt på det kinesiske værft Dalian, og de to første vil blive leveret i 2019. Prisen pr. skib er mellem 24 og 25 mio. dollars, skriver Finansavisen.

Bestillingerne er sket gennem Fredriksens eget private selskab Seatankers. Selskabet stod også bag to bestillinger i sidste uge på to endnu større tørlastskibe. Nemlig to newcastlemax-skibe, som hver især har en kapacitet på 208.000 dwt.

Med de nye bestillinger kommer den samlede investering for Seatankers op på potentielt at være 14 tørlastskibe til samlet set 540 mio. dollars.

Topanalytikere udpeger de bedste shipping- og olieaktier i 2018

Fredriksens Ship Finance mærket af Frontlines svære tankmarked

Golden Ocean får lille overskud i tredje kvartal

Forsiden lige nu

Sirius-sag kan trække ud i årevis: "Det er komplekst"

Tre uger efter det sidste retsmøde venter Sirius Shipping fortsat på en afgørelse i sagen om brud på udlændingeloven. Der kan dog gå flere år, før sagen bliver afgjort, hvis den ender med at blive sendt videre til EU-Domstolen.

Her er ugens vigtigste historier på ShippingWatch

Ugen på ShippingWatch bød på flere Maersk-overskifter med kapitalmarkedsdag og nye oplysninger om Hamburg Süd. Samtidig præsenterede J. Lauritzen regnskab, mens erhvervsminister Brian Mikkelsen (K) kom med en markant kritik af sydkoreansk statsstøtte.

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere