ShippingWatch

Stena overtager Wedellsborgs shippingchef

Da Johan Wedell-Wedellborg solgte sin andel af tankrederiet Stena Weco til Stena Bulk, overtog den svenske partner også baronens chef for Weco Shipping.

Foto: Stena Bulk

Johnny Schmølker har i mange år været en del af Weco-gruppen, der er ejet af Johan Wedell-Wedellsborg, og som i løbet af det seneste år har gennemgået store forandringer. Senest med salget af ejerandelen i tankrederiet Stena Weco til partneren Stena Bulk i marts måned. 

Med salget er Johnny Schmølker også fortid i Weco-gruppen, fremgår det af en meddelelse fra virksomhedsregisteret. Schmølker bekræfter over for ShippingWatch, at han i dag er stoppet hos Weco og i stedet er ansat som COO i Stena Weco.

Han sidder fortsat på kontoret i Rungsted sammen med Stena Weco, der dog flytter til nyt domicil i løbet af efterået.

Wedellsborgs shippinggruppe forventer dårligere 2017 

I sensommeren 2015 satte Weco-gruppen arbejdet med en omstrukturering i gang. I den forbindelse valgte man at lægge de to rederier Dannebrog og Nordana sammen, samtidig med at navnet skulle ændres. Her overtog Johnny Schmølker, som dengang var CEO for Dannebrog Rederi, ansvaret for Nordana. Senere blev han chef for Weco Shipping, som har flere segmenter under sig.

Wedellsborgs sidste år i tanksamarbejde sluttede i plus 

I forbindelse med overtagelsen af det fulde ejerskab af Stena Weco sagde CEO for Stena Bulk, Erik Hånell:

"Efter seks meget succesfulde år og operationelt samarbejde, har de to selskabers ambitioner for fremtiden ændret sig. Med aftalen, som nu er på plads, og som betyder at Stena Weco nu vil være 100 pct. ejet af Stena Bulk, er denne situation nu løst på en måde, der gavner begge parter."

Stena Bulk overtager hele Stena Weco 

Johan Wedellsborg drosler markant ned i shipping

Wedell-Wedellsborg har skruet ned for sit shippingimperium

Wedellsborg indstiller historisk roro-service på Atlanten 

Mere fra ShippingWatch

Ugens vigtigste historier på ShippingWatch

En bestemt dag i 2016 kan blive afgørende i Dan-Bunkering-sagen, pres på verdens forsyningkæder får store import-virksomheder til at lede efter alternativer, topchefer ser opsving fortsætte ind i 20'erne, fem Maersk-officerer suspendet.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs