Få nye ordrer på VLCC-tankere og påfaldende få ophugninger

Mens høje priser på nye skibe har sat en stopper for nybygningen af VLCC-tankere, er ulovlig fragt af sanktionsramt olie til gengæld en årsag til, at få VLCC’er sendes til ophugning ifølge VesselsValue.
Foto: Xu Congjun/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Xu Congjun/AP/Ritzau Scanpix

Bestillingen af nye store råolietankere, de såkaldte VLCC’er, er næsten gået i stå i år, og samtidig sender rederierne påfaldende få af de store fartøjer til ophugning, viser en opgørelse fra VesselsValue.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også