ShippingWatch

Frontline, Euronav og DHT advarer mod en tredobling af "spøgelsesskibe"

Antallet af tankskibe, der sejler sanktioneret olie fra Iran og Venezuela, er tredoblet siden 2019. Det underminerer forretningen, siger tre af verdens største tankrederier til Financial Times.

DHT Holdings rejser sammen med Frontline og Euronav kritik af et stigende antal "spøgelses-skibe" der sejler med sanktioneret olie. | Foto: DHT Holding / PR

Flere og flere såkaldte ”spøgelses-tankskibe” sejler med olie fra sanktionerede lande som Iran og Venezuela, og det underminerer tankforretningen hos nogle af verdens største tankrederier, skriver Financial Times.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Maersk droppede sin stort anlagte blockchain platform, EU blev enig om en foreløbig aftale om at få shipping ind i sit kvotehandelssystem, og tankmarkedet gør sig klar til EU’s forbud mod russisk olie. Her er ugens vigtigste historier på ShippingWatch.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs