ShippingWatch

Euronav går sammen med værft om ammoniakskibe

Med tre nybygninger vil tankrederiet Euronav afklare mulighederne for at bruge ammoniak som brændstof til store tankskibe. Det sker i samarbejde med bl.a. Hyundai Heavy Industries.

Foto: euronav

Tankrederiet Euronav går sammen med det sydkoreanske værft Hyundai Heavy Industries og klassifikationsselskaberne Lloyd’s Register og DNV for at fremskynde udviklingen af suezmax- og VLCC-tankskibe, som kan benytte ammoniak som brændstof.

Samarbejdet løber i tre år og omfatter bygning af tre nye suezmax-skibe, som skal bygges forskudt af hinanden og i stigende grad være forberedt til omstilling, så de både kan forbrænde konventionelt skibsbrændsel og ammoniak.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs