ShippingWatch

Maersk Tankers' nye digitale sats skal nå 1000 skibe i år

Maersk Tankers' nye digitale satsning sigter allerede i år efter at flerdoble antallet af skibe, som bruger selskabets produkt til at spare brændstof og CO2, fortæller direktør Søren Christian Meyer til ShippingWatch.

Søren Christian Meyer er fulgt med over i Maersk Tankers' nyetablerede digitale satsning Zeronoth. Før det var han flådechef i rederiet. | Foto: Maersk Tankers

Allerede i år sigter Maersk Tankers nye digitale satsning efter at nå en væsentlig milepæl.

Zeronorth er navnet på satsningen, der efter måneders forberedelse gik endeligt i luften i sidste uge, og som ledes af produkttankrederiets tidligere flådechef Søren Christian Meyer.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Uenighederne sejrede, da IMO's miljøkomité forsøgte at skabe konsensus om nye klimaindsatser inden for skibsfarten. Maersk er frustreret. En stort tænkt, men kritiseret metanolfabrik i USA med Hafnia som medinvestor smuldrer. Springer konkurrenterne på Maersks Tradelens blockchain-projekt, der nu rulles ud i Kina?

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs