ShippingWatch

Svage tankrater kan fortsætte i 2018

Der er udsigt til faldende rater for at sejle med råolie til næste år, vurderer analysehuset Drewry. Det er der to årsager til, og den ene skal findes i Kina.

Foto: Modelfoto/Colourbox

2017 har været et år, som de fleste tankrederier formentlig helst vil glemme.

Desværre ser 2018 ikke ud til at blive meget bedre, lyder det fra Drewry.

Analysehuset spår, at raterne for at sejle med råolie vil falde til næste år. Det skyldes en kombination af to faktorer.

For det første vil væksten i efterspørgslen på olien tage af. For det andet forventer Drewry, at Kina vil stoppe med at fylde sine olielagrene, hvilket ellers har været med til at holde hånden under tankmarkedet de sidste to år.

Til sammen vil de to faktorer undergrave den ellers positive tendens, at der kommer færre nye tankskibe på vandet i 2018, forventer analysehuset.

crude-drewry.jpg

 

Tankrederiet DHT leverede resultat over forventning

Canadiske Teekay venter bedre tankrater i 2018

Svage rater halverer toplinjen hos Nordic American Tankers

Forsiden lige nu

Sirius-sag kan trække ud i årevis: "Det er komplekst"

Tre uger efter det sidste retsmøde venter Sirius Shipping fortsat på en afgørelse i sagen om brud på udlændingeloven. Der kan dog gå flere år, før sagen bliver afgjort, hvis den ender med at blive sendt videre til EU-Domstolen.

Her er ugens vigtigste historier på ShippingWatch

Ugen på ShippingWatch bød på flere Maersk-overskifter med kapitalmarkedsdag og nye oplysninger om Hamburg Süd. Samtidig præsenterede J. Lauritzen regnskab, mens erhvervsminister Brian Mikkelsen (K) kom med en markant kritik af sydkoreansk statsstøtte.

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere