Hapag-Lloyd får flere forespørgsler ovenpå Maersk-nedbrud

Det tyske containerrederi har set "nogle flere bookingforespørgsler" og en svagt stigende tendens i spotmarkedet ovenpå det hackerangreb, Maersk-gruppen har været ramt af de sidste dage, skriver Berlingske Business. Opdateret.

Opdateret 16:48 med nyt tweet fra Maersk Line.

Mens Maersk har været hårdt ramt af et hackerangreb de senere dage, så har tyske Hapag-Lloyd fået flere forespørgsler på ordrer i mellemtiden.

Det skriver Berlingske Business, som har været i kontakt med containerrederiets kommunikationsdirektør Nils Haupt.

"Jeg kan bekræfte, at vi ser nogle flere bookingforespørgsler og en svag, opadgående tendens i spotmarkedet," skriver han i en mail til avisen.

Maersk melder, at bookingsystemet er oppe at køre igen, efter at hackerangrebet Petya tirsdag eftermiddag ramte gruppens it-systemer og tilsyneladende spredte sig hurtigt til store dele af koncernen.

Seneste opdatering torsdag eftermiddag på Twitter lyder, at såvel Maersk Line som Safmarine nu er i stand til at modtage ordrer via systemet Inttra, såfremt at kunderne har en eksisterende konto.

Yderligere lød det i en opdatering onsdag aften, at stort set alle APM Terminals' 76 containerterminaler var åbne med forventet ventetid nogle steder.

Især Maersk Line, APM Terminals og Damco har været hårdt ramt af hackerangrebet.

(artiklen fortsætter under tweetet...)

I flere opdateringer fra Maersk Line lyder det torsdag eftermiddag, at bookingsystemerne for Sealand, MCC, Seago Line, Safmarine og Maersk Line nu er godkendt og sikret og at selskabet gør fremskridt med at genskabe infrastrukturen.

Hapag-Lloyd beholder kreditrating efter fusion

Maersk i tæt dialog med MSC efter hackerangreb 

Maersks booking-system er oppe at køre igen 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også