Drewry: Containerredere kan ikke styre valg af havne

Selv om de enkelte rederier har klare interesser i at sejle til havne, som de har ejerandele i, kan de ofte ikke styre udviklingen i alliancerne, viser Drewry-analyse.
Foto: Modelfoto/Colourbox
Foto: Modelfoto/Colourbox

De enkelte containerrederier har svært ved at kontrollere anløb af de havne, som de har ejermæssige interesser i. Det er konklusionen i en analyse fra Drewry, der har undersøgt sammenhængen mellem de rederi-ejede terminaler og valg af havneanløb i 2M-alliancen (Maersk Line og MSC, red.) og de nye alliancer fra 1. april 2017.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu