Maersk Line og MSC skruer aggressivt op på Stillehavet

Verdens to største containerrederier har så sent som den 26. december udvidet deres netværk på Stillehavet, som efterlader den trængte koreanske partner Hyundai Merchant Marine i problemer og med en urealistisk vækstplan, vurderer Alphaliner.
Foto: Maersk Line
Foto: Maersk Line

Siden koreanske Hanjin Shippings kollaps for knap fire måneder siden har containerruterne på Stillehavet mellem Fjernøsten og Nordamerikas vestkyst været en regulær kampplads for rederierne, hvor flere analytikere har udpeget Maersk Line og partneren MSC i 2M-alliancen som vindere af de største fragtmængder.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også