Det nye Maersk vil gøre op med en årtier gammel kultur
![Foto: /ritzau/Thorkild Amdi](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article9006887.ece/ALTERNATES/schema-16_9/esplanaden.jpg)
Nye ansigter og nye strukturer vil uundgåeligt betyde, at kulturen i en virksomhed ændrer sig. Det gælder også for Maersk, der netop står over for en omvæltning med opsplitningen af virksomheden, der er blevet inddelt i de to forretningsområder transport og energi. Hvordan kulturen præcis kommer til at ændre sig, vil tiden vise, men kulturændringen har været undervejs længe, fortæller en række tidligere Maersk-folk. Og den kommende opsplitning vil kun accelerere den udvikling. [fakta]
Læs hele artiklen
Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Danske Bank: Maersk-opkøb svækker kreditværdighed
For abonnenter
Det her leder headhunterne efter i shipping
For abonnenter
Medie: Maersk og MSC presser Hyundai helt i bund
For abonnenter