Fire rederier står tilbage efter japansk konsolidering

Den nye japanske containerkæmpe efterlader fire mellemstore containerrederier med bl.a. Hamburg Süd tilbage i den massive konsolideringsbølge, der ramte industrien hårdt mandag. Det vurderer shippinganalytiker Lars Jensen over for ShippingWatch.
Foto: PR-foto: G. Assner
Foto: PR-foto: G. Assner

Fire mellemstore containerrederier er efterladt tilbage i den vidtrækkende konsolideringsbølge, der med fuld kraft har ramt den hårdt trængte sektor, efter at Japans tre største rederier, K Line, MOL og NYK, mandag annoncerede en sammenlægning af deres containeraktiviteter og oversøiske containerterminaler i et fælles driftsselskab.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også