Maersk og MSC indstiller ekstra service efter Hanjin-kollaps

Efter blot tre sejladser på Stillehavet med ekstra kapacitet efter betalingsstandsningen i Hanjin er Maersk Line og partneren MSC stoppet med at annoncere ekstra service på Stillehavet. Det skriver Alphaliner. MSC vil dog genoptaget ruten i slutningen af oktober.
Foto: Mark Lennihan/AP/Polfoto/Arkiv
Foto: Mark Lennihan/AP/Polfoto/Arkiv

(Opdateret kl. 16.26, 14/10/2016. I en tidligere version af artiklen fremgik det, at det var uklart, hvorvidt Maersk og MSC ville genoptage deres ekstra service. MSC oplyser til ShippingWatch, at den vil blive genoptaget 28. oktober.)

Maersk Line og partneren i 2M-alliancen, MSC, var hurtigt ude med indsættelse af ekstra kapacitet på Stillehavet i midten af september og kort tid efter, at Hanjin Shipping gik i betalingsstandsning.

Nu har de to rederier ifølge Alphaliner stoppet annonceringen af den ekstra kapacitet mellem Fjernøsten og USAs vestkyst efter blot tre sejladser.

Maersk Line og MSC havde planer om at indsætte seks skibe på mellem 4.000 til 5.000 teu, men de tre skibe, der blev indsat, var markant større, mellem 7.800-9.400.

MSC oplyser til ShippingWatch, at den ekstra service fra Yantian med stop Shanghai, Busan, Long Beach og Vancouver vil blive genoptaget 28. oktober.

Koreanske Hyundai fortsætter endnu en tid med at udbyde ekstra kapacitet.

Maersk Line åbner ny service efter Hanjins kollaps

Retten i Seoul ventes at melde salg af Hanjin aktiver ud fredag 

Dommer: Hanjin må ikke tage betaling for strandede containere 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også