Søren Skou indleder aggressiv strategi for Maersk Line

Maersk Line indleder med den opsplitning, der er præsenteret torsdag i København, en væsentlig mere aggressiv strategi på verdenshavene. "Vi vil vinde markedsandele hvert år," lyder det fra gruppe-CEO Søren Skou.
Foto: Carsten Snejbjerg/Polfoto/Arkiv
Foto: Carsten Snejbjerg/Polfoto/Arkiv
AF TOMAS KRISTIANSEN & LOUISE VOGDRUP-SCHMIDT

Maersk Line bliver det helt centrale selskab for Maersk-gruppen, men med den nye strategi for Maersk, der fremover fokuserer på de to forretninger Transport & Logistik samt Energi, vil verdens største containerrederi ikke længere kun slås for at bevare sin markedsandel.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også