SeaIntel: Maersk og MSC mister deres særstatus

Før var der Maersk Line, MSC og alle de andre, men idag er det lykkedes for CMA CGM, Cosco, Evergreen og snart Hapag-Lloyd at komne op i den absolutte top på containermarkedet og dermed udfordre 2M-rederiernes særstatus. SeaIntel forudser, at det kun vil skærpe konkurrencen.
Foto: /ritzau/Thomas Borberg/
Foto: /ritzau/Thomas Borberg/

Verdens to største containerrederier, Maersk Line og MSC, kan se frem til at få hårdere konkurrence i toppen af industrien, i takt med at de er ved at miste deres unikke størrelse på markedet, lyder det i en vurdering fra SeaIntel.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også