SeaIntel: Maersk Line i opgør med brudte kontrakter

Hele containerindstrien og ikke mindst Maersk Line lider under, at de fleste kunder bryder indgåede aftaler og ikke leverer de aftalte mængder, mener Lars Jensen, direktør i SeaIntel. 
Foto: Maersk Line
Foto: Maersk Line

Maersk Lines planer om at øge eksponeringen i det korte spotmarked på de store øst-vestgående ruter og dermed reducere rederiets traditionelt store afdækning med længere, typisk etårige kundekontrakter, ligner et opgør med den store gruppe af afskibere, der løbende og i kontraktperioderne kræver genforhandling og reduktion i priserne, når raterne falder.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også