P3s bortfald kan løfte chartermarkedet

De hårdt prøvede ejere af containerskibe i bl.a. Tyskland bør ifølge Alphaliner være lettede over, at verdens tre største rederier har annulleret deres P3-alliance.
Foto: Port of Gothenburg
Foto: Port of Gothenburg

Tyske ejere af containerskibe i særdeleshed har formentlig særlig grund til at glæde sig over, at P3-alliancen med verdens tre største containerrederier Maersk Line, MSC og CMA CGM og samtidig de største chartere i industrien ikke bliver realiseret efter Kinas afvisning af samarbejdet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også