Her er uddrag fra den nye bog om Maersk Line

ShippingWatch bringer her med eneret uddrag fra bogen "Kulturskælvet i Mærsk Line," skrevet af SeaIntel-partner og mangeårig Maersk-medarbejder, Lars Jensen. Bogen udkommer i dag.
Foto: Maersk
Foto: Maersk

Hidtil har det som regel heddet sig, at kulturen i Maersk Line er skabt af rederiets CEOs ud fra de fem kerneværdier, som afdøde skibsreder Maersk Mc-Kinney Møller cementerede. I en ny bog afslører grundlæggeren af SeaIntel, Lars Jensen, at der også eksisterer en anden historie. Baseret på mere end 100 interviews, beretter forfatteren, der selv har arbejdet 12 år i Maersk Gruppen, hvordan det var de store opkøb og nye strategier, der ændrede og genskabte kulturen i rederiet. ShippingWatch bringer herunder uddrag fra kapitlet i bogen om Starlight-strategien, som efterfulgte overtagelsen af amerikanske Sea-Land og sydafrikanske Safmarine.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu