Her er uddrag fra den nye bog om Maersk Line
![Foto: Maersk](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article3146873.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Esplanaden.jpg)
Hidtil har det som regel heddet sig, at kulturen i Maersk Line er skabt af rederiets CEOs ud fra de fem kerneværdier, som afdøde skibsreder Maersk Mc-Kinney Møller cementerede. I en ny bog afslører grundlæggeren af SeaIntel, Lars Jensen, at der også eksisterer en anden historie. Baseret på mere end 100 interviews, beretter forfatteren, der selv har arbejdet 12 år i Maersk Gruppen, hvordan det var de store opkøb og nye strategier, der ændrede og genskabte kulturen i rederiet. ShippingWatch bringer herunder uddrag fra kapitlet i bogen om Starlight-strategien, som efterfulgte overtagelsen af amerikanske Sea-Land og sydafrikanske Safmarine.
Læs hele artiklen
Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Maersk Line: Vi skal selv tjene pengene
For abonnenter
SeaIntel: Redere har få midler til flådeudvidelse
For abonnenter
Konsolidering blev et netværk af alliancer
For abonnenter