Handlen med brugte containerskibe fortsatte med af falde i 2023

Krisen i Mellemøsten kan mindske rederiernes risiko for overkapacitet og give nyt liv til et meget stille brugtmarked for containerskibe ifølge analysehus.
MSC har overhalet Mærsk som verdens største rederi efter at have opkøbt mange brugte skibe i 2020 og 2021. | Foto: Aaron Jackson/AP/Ritzau Scanpix
MSC har overhalet Mærsk som verdens største rederi efter at have opkøbt mange brugte skibe i 2020 og 2021. | Foto: Aaron Jackson/AP/Ritzau Scanpix

Efter et brandvarmt marked for brugte containerskibe i 2021, hvor der var købere til alt, der kunne sejle, faldt handlen brat i 2022 – og den udvikling fortsatte sidste år.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også