Rederierne bliver ved at med at bestille nye og grønne containerskibe

Med 187 bestillinger på nye containerskibe i år svarer den globale ordrebog nu til 29 pct. af flådekapaciteten, skriver Alphaliner.
Det franske containerrederi CMA CGM står for størstedelen af de nye ordrer med bestillinger på i alt 36 nye skibe, der kan sejle på enten flydende naturgas, LNG, eller metanol. | Foto: Marcus Brandt/AP/Ritzau Scanpix
Det franske containerrederi CMA CGM står for størstedelen af de nye ordrer med bestillinger på i alt 36 nye skibe, der kan sejle på enten flydende naturgas, LNG, eller metanol. | Foto: Marcus Brandt/AP/Ritzau Scanpix

I løbet af årets første ni måneder er containerrederierne blevet ved med at bestille nye skibe på trods af truende overkapacitet og dykkende fragtrater. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også