Rusland har kostet Unifeeder en stor del af forretningen: "Sådan må det være"

Fragtmængderne er dykket kraftigt i år hos verdens næststørste feederrederi. Det skyldes afmatning i efterspørgslen og effekt fra sidste års exit fra Rusland-forretningen, siger topchef. 
”Der kommer masser af ny tonnage, men det betyder jo ikke, at der kommer flere laster på markedet af den grund. Derfor vil vi nok opleve mere såkaldt cascading. Det vil sige, at større skibe presser mindre skibe ud på sidelinjen på feedermarkedet,” siger Jesper Kristensen, CEO i Unifeeder. | Foto: Pr-foto
”Der kommer masser af ny tonnage, men det betyder jo ikke, at der kommer flere laster på markedet af den grund. Derfor vil vi nok opleve mere såkaldt cascading. Det vil sige, at større skibe presser mindre skibe ud på sidelinjen på feedermarkedet,” siger Jesper Kristensen, CEO i Unifeeder. | Foto: Pr-foto

Efter en voldsom vækst i 2022, hvor Unifeeder var oppe at flyve med en rekordomsætning på godt to mia. dollar og et anslået driftsresultat på ca. 800 mio. dollar, er verdens næststørste feederrederi landet på jorden igen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også