En del af Watch Medier

ShippingWatchonsdag8. februar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Rederier
  • Logistik
  • Miljø & Politik
  • Leverandører
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Rederier
  • Logistik
  • Miljø & Politik
  • Leverandører
  • Offshore
  • Havne
07.12.2022kl. 13.57

Bimco lukker rederiernes fest og udpeger, hvornår musikken stoppede med at spille

Den historiske indtjeningsfest er ovre for containerrederierne, der nu står foran et svært 2023. Bimco mener, at vendepunktet kom i det tidlige efterår.
Containerrederier som tyske Hapag-Lloyd og danske Maersk har tjente mange penge i 2021 og 2022, men skal ifølge Bimco vænne sig til, at der bliver mindre efterspørgsel på transport til næste år. | Foto: Sina Schuldt/AP/Ritzau Scanpix
Containerrederier som tyske Hapag-Lloyd og danske Maersk har tjente mange penge i 2021 og 2022, men skal ifølge Bimco vænne sig til, at der bliver mindre efterspørgsel på transport til næste år. | Foto: Sina Schuldt/AP/Ritzau Scanpix
af NIKLAS KRIGSLUND

De gyldne tider for containerrederierne, som har tjent styrtende med penge under pandemien, er endegyldigt ovre.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede artikler:

  • Foto: Amit Dave/Reuters/Ritzau Scanpix

    Flere lykkeriddere trækker sig efter kollaps: Små rederier bliver presset ud af lave priser

    For abonnenter

  • Ever Atop er verdens største containerskib og kan have 24.004 teu ombord. Det nybyggede skib blev leveret til rederiet Evergreen i oktober 2022. | Foto: Suez Canal Authority

    Verdens største skib har sat kursen mod Nordeuropa – men det er langtfra fyldt

    For abonnenter

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Jon Nazca/Reuters/Ritzau Scanpix
Container

Maersk lander endnu et historisk overskud

Maersk har for andet år i træk landet et historisk rekordresultat, hvor rederiet tjente over 200 mia. kr. Den nye ledelse har samtidig sat ord på sine forventninger til 2023, der peger på et betydeligt dyk af resultaterne.
  • Maersk ventes at have tjent over en halv milliard kroner om dagen sidste år
  • Maersk kan ende i en priskrig med rivalen MSC

For abonnenter

Foto: Monjasa
Leverandører

Monjasa vil levere grøn ammoniak med nyt samarbejde

For abonnenter

Foto: Nerijus Adomaitis/Reuters/Ritzau Scanpix
Offshore

Equinor tjener stort på Europas energikrise

For abonnenter

Photo: Aly Song/Reuters/Ritzau Scanpix/REUTERS / X01793
Havne

Der flød flere containere igennem Kinas havne i 2022

For abonnenter

Foto: C.h. Robinson / Pr
Logistik

Speditør afviser krav fra aktionærer om at omstille forretningen

Foto: Benoit Tessier
Container

Maersk flytter containere og fragt væk fra jordskælvsramt havn

For abonnenter

Læs også

Topcheferne Vincent Clerc (tv.) i Maersk og Søren Toft i MSC satser benhårdt på forskellige strategier. | Foto: Jacob Gronholt-pedersen/reuters/ritzau Scanpix og Jason Decrow/ap/ritzau Scanpix
Container

Maersk kan ende i en priskrig med rivalen MSC

Efter et historisk stort overskud i 2022 kan Maersk blive ramt af en ny virkelighed i år, hvor selskabet kan blive presset ud i en priskrig udløst af Maersks snart tidligere alliance-partner MSC, forudser analysehus.

For abonnenter

Krisen på fragtmarkedet styrker DSV's position i forhold til rederierne: ”I og med at vi er en af de store aftagere af søfragt, har vi også et samarbejde med rederierne, som er strategisk og forankret i direktionen,” siger DSV's topchef, Jens Bjørn Andersen. | Foto: Lars Krabbe/Foto: Lars Krabbe/Ritzau Scanpix
Logistik

DSV vil støtte de rederier der hjalp speditøren under pandemiens kaos

DSV-kunder kom i klemme, da rederierne egenrådigt kunne fordele den knappe plads på skibene under coronapandemien. Nu er kortene fordelt anderledes.

For abonnenter

Foto: Monjasa
Leverandører

Monjasa vil levere grøn ammoniak med nyt samarbejde

Bunkerselskabet Monjasa går ind i samarbejde med Høst PtX Esbjerg om at distribuere grøn ammoniak som brændstof til shipping.

For abonnenter

Job

  • Ambitiøs medarbejder til Shipping-kontor søges

  • Vessel Manager Marine and QA

  • Copenhagen Shipping Company is hiring a skilled cargo broker

  • Foundation Package Manager - Offshore wind industry

  • Chartering Manager for Lauritzen Bulkers A/S

  • Head of P2X Marketing and Sales (m/f/d)

  • Senior Financial Controller

  • Commercial Contract Manager for the Offshore Wind Industry

  • Fleet Manager

Se flere jobs

Seneste nyt

  • Maersk lander endnu et historisk overskud – 08.02
  • Equinor tjener stort på Europas energikrise – 07.53
  • Der flød flere containere igennem Kinas havne i 2022 – 07.43
  • Speditør afviser krav fra aktionærer om at omstille forretningen – 7. feb.
  • Monjasa vil levere grøn ammoniak med nyt samarbejde – 7. feb.
  • Maersk flytter containere og fragt væk fra jordskælvsramt havn – 7. feb.
  • Storbank ser containermarkedet ramme rekordlav efterspørgsel i de kommende år – 7. feb.
  • DSV vil støtte de rederier der hjalp speditøren under pandemiens kaos – 7. feb.
  • Euronav taber voldgiftssag og tæller ned til opgør om bestyrelsen – 7. feb.
  • Maersk ventes at have tjent over en halv milliard kroner om dagen sidste år – 7. feb.
  • Mere end 1.600 søfarende blev efterladt på skibe i 2022 – 7. feb.
  • Nyt kæmpe havneprojekt er på vej i Østersøen – 7. feb.
  • Flere tankskibe sejler ulovligt efter embargo på russiske olieprodukter – 7. feb.
  • Oliepriserne stiger med jordskælv og genrejsning i Kina – 7. feb.
  • Maersk kan ende i en priskrig med rivalen MSC – 7. feb.
Flere nyheder

Job

  • Ambitiøs medarbejder til Shipping-kontor søges

  • Vessel Manager Marine and QA

  • Copenhagen Shipping Company is hiring a skilled cargo broker

  • Foundation Package Manager - Offshore wind industry

  • Chartering Manager for Lauritzen Bulkers A/S

  • Head of P2X Marketing and Sales (m/f/d)

  • Senior Financial Controller

  • Commercial Contract Manager for the Offshore Wind Industry

  • Fleet Manager

Se flere jobs

Watch Job

  • Centerdirektør til Sønderborg

  • Product Owner – vær med til at forvalte IT-systemer midt i den grønne omstilling

  • Business Analyst

  • Tilbudschef - NCC Renovering Vest

  • Scrum Master with a practical approach

Se flere jobs

Kolofon

ShippingWatch
Søg

Sektioner

  • Rederier
  • Logistik
  • Miljø & Politik
  • Leverandører
  • Offshore
  • Havne
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Tomas Kristiansen

tk@shippingwatch.dk

Tlf.: +45 3330 8360

  • Om ShippingWatch

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7445

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7445

Job

Abonnement

Prøv ShippingWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

shippingwatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7445

Læs mere om abonnement her

Adresse

ShippingWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8360

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © ShippingWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
ShippingWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge