En del af Watch Medier

ShippingWatchonsdag1. februar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Rederier
  • Logistik
  • Miljø & Politik
  • Leverandører
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Rederier
  • Logistik
  • Miljø & Politik
  • Leverandører
  • Offshore
  • Havne
31.10.2022kl. 11.59

Alliancefri rederier har tredoblet kapacitet på Asien-Nordamerika - det slutter snart

Mindre containerrederier, der ikke er med i de store alliancer, har haft kronede dage under opturen på containermarkedet. De har pumpet masser af kapacitet ind på ruten mellem Asien og den nordamerikanske vestkyst. Det er dog snart slut ifølge Sea-Intelligence.
Foto: PR / Pexels
af DAG HOLMSTAD

En række mindre containerrederier, som står uden for de tre containeralliancer, har haft fuld fart på de seneste to år på et boomende containermarked og sendt masser af ekstra kapacitet ind på den store rute mellem Asien og den nordamerikanske vestkyst.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede artikler:

  • Container-rederierne kan stadig lande på benene selvom raterne styrtdykker

    For abonnenter

  • Foto: Xu Congjun/AP/Ritzau Scanpix/AP

    Kapaciteten dykker på Stillehavet "uden ende i sigte"

    For abonnenter

  • "Verdensmarkedet bliver ved med at være dynamisk. Efterspørgslen udvikler sig forskelligt afhængig af industri og geografisk fokus," siger Thorsten Meincke, der er driftsdirektør for Air and Ocean hos DB Schenker. | Foto: DB Schenker

    Recession eller midlertidigt dyk? DB Schenker-chef hælder til det sidste

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Dan-Bunkering er en del af den fynske oliekoncern Bunker Holding, som har hovedkvarter i Middelfart. | Foto: PR / Bunker Holding
Container

Dan-Bunkering har millioner i klemme hos kollapset containerrederi

Et kortlivet britisk rederi ville være med i festen på fragtmarkedet, men drejede nøglen om, da priserne faldt igen. Dan-Bunkering er en af de største kreditorer.
  • Flere lykkeriddere trækker sig efter kollaps: Små rederier bliver presset ud af lave priser
  • Rederier bekræfter nedtur: Musikken stoppede med at spille sidste efterår

For abonnenter

Foto: Christian Charisius/AP/Ritzau Scanpix
Container

Europæisk rederi bestiller 12 grønne containerskibe

For abonnenter

Anders Holch-Povlsen er storaktionær i webshoppen Asos, som har indgået et stort samarbejde om transport med Maersk. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Logistik

Maersk bliver logistikpartner for dansk rigmands tøjbrand

For abonnenter

Danny Ingemann er ansat som CEO for det nye joint venture Cubedin med Systematic og Odense Maritime Technology i ryggen. | Foto: Cubedin
Leverandører

Nyt maritimt samarbejde udpeger topchef

For abonnenter

Foto: PR / Dorian LPG/NYSE Euronext
Tank

Dorian LPG regner med at tjene flere penge i 2023

For abonnenter

Wärtsiläs økonomiske tab efter Rusland-exit har kunnet mærkes i alle kroge af forretningen, siger chef for marine systemer Tamara de Gruyter. | Foto: Wärtsilä
Leverandører

Wärtsilä måtte droppe opgaver for milliarder efter afsked med Rusland

For abonnenter

Læs også

Dan-Bunkering er en del af den fynske oliekoncern Bunker Holding, som har hovedkvarter i Middelfart. | Foto: PR / Bunker Holding
Container

Dan-Bunkering har millioner i klemme hos kollapset containerrederi

Et kortlivet britisk rederi ville være med i festen på fragtmarkedet, men drejede nøglen om, da priserne faldt igen. Dan-Bunkering er en af de største kreditorer.

For abonnenter

Foto: Shailesh Andrade/reuters/ritzau Scanpix
Container

Rederierne flytter tonnage væk fra svækket Kina til især to andre ruter

Containerrederierne har i stor stil flyttet tonnage væk fra ruterne fra Asien i løbet af 2022, og det gavner især to andre ruter, der nu har langt mere containertrafik.

For abonnenter

Havnen i Shanghai, hvor coronanedlukninger holder eksporten nede. | Foto: Aly Song/Reuters/Ritzau Scanpix
Container

Det kinesiske nytår kan ende som en fuser for rederierne

Spotraterne for containere ud af Kina daler frem mod det kinesiske nytår i februar, hvor de ellers normalt plejer at stige. Situationen er den svageste i 13 år, skriver Bimco.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Dorian LPG regner med at tjene flere penge i 2023 – 15.25
  • Europæisk rederi bestiller 12 grønne containerskibe – 15.10
  • Dan-Bunkering har millioner i klemme hos kollapset containerrederi – 14.07
  • Nyt maritimt samarbejde udpeger topchef – 13.41
  • Wärtsilä måtte droppe opgaver for milliarder efter afsked med Rusland – 12.00
  • Maersk bliver logistikpartner for dansk rigmands tøjbrand – 11.44
  • Lav amerikansk købelyst truer containerfragten over Stillehavet – 11.17
  • Rederier fik ophugget 292 skibe på strande i Sydøstasien sidste år – 10.39
  • Speditør slår kløerne i den allersidste jumbojet fra Boeing – 09.53
  • Dofs bestyrelse vil have aktionærer til at hastegodkende redningsplan – 08.55
  • Oliepriserne i beskeden stigning med aftagende inflation – 08.28
  • Rederierne flytter tonnage væk fra svækket Kina til især to andre ruter – 07.43
  • Boreselskab får kontrakt på 392 mio. dollar til rig – 07.35
  • Kunder reagerer på Maersks farvel til Hamburg Süd: "Piller ved arvesølvet" – 06.59
  • EU vil skyde 170 mia. euro efter grønne teknologier – 31. jan.
Flere nyheder

Job

  • Foundation Package Manager - Offshore wind industry

  • Junior Finance Business Partner - offshore wind industry

  • Fleet Manager

  • Senior Financial Controller

  • Financial Controller for International Shipping Company

  • Copenhagen Shipping Company is hiring a skilled cargo broker

  • Chartering Manager for Lauritzen Bulkers A/S

  • Senior Lead, Human Sustainability at Sea

Watch Job

  • Business Change Manager til implementering af fremtidens togs uddannelsesprojekter

  • Salesforce-udvikler eller -arkitekt

  • Centerdirektør til Sønderborg

  • Erfaren fuldmægtig eller advokat med interesse for danske og internationale virksomheder

  • Jurister søges til Corporate Legal i Danmarks Eksport & Investeringsfond

Se flere jobs

Job

  • Foundation Package Manager - Offshore wind industry

  • Junior Finance Business Partner - offshore wind industry

  • Fleet Manager

  • Senior Financial Controller

  • Financial Controller for International Shipping Company

  • Copenhagen Shipping Company is hiring a skilled cargo broker

  • Chartering Manager for Lauritzen Bulkers A/S

  • Senior Lead, Human Sustainability at Sea

Se flere jobs

Kolofon

ShippingWatch
Søg

Sektioner

  • Rederier
  • Logistik
  • Miljø & Politik
  • Leverandører
  • Offshore
  • Havne
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Tomas Kristiansen

tk@shippingwatch.dk

Tlf.: +45 3330 8360

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7445

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7445

Job

Abonnement

Prøv ShippingWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

shippingwatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7445

Læs mere om abonnement her

Adresse

ShippingWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8360

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © ShippingWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
ShippingWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge