Især to faktorer har gjort det markant dyrere for rederierne at flytte en container

Det er blevet væsentligt dyrere for rederierne at transportere en container fra A til B i løbet af de sidste par år, og det skyldes især to omkostningsposter, skriver Sea-Intelligence, der har kigget på udviklingen med udgangspunkt i et enkelt rederi.
Foto: Hapag-Lloyd
Foto: Hapag-Lloyd

Rederiernes indtjening har ligget på et historisk højt niveau i perioden fra midten af 2020 til starten af 2022, men sideløbende med de enorme overskud, er det også blevet markant dyrere for rederierne at flytte en container fra A til B.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også