ShippingWatch

Hvis hele Maersks flåde skulle sejle på grøn metanol ville det kræve 20 mio. ton

Det ville kræve enorme mængder grøn metanol, såfremt containerrederiet Maersks samlede flåde skulle sejle på det bæredygtige brændstof. Det kan lade sig gøre, siger Maersk, om end rederiet ingen planer har om udelukkende at anvende grøn metanol.

Foto: Jan Bjarke Mindegaard

Maersk har i øjeblikket 12 containerskibe i ordrebogen, der skal sejle på grøn metanol, med det første sat til at blive leveret i 2024. Men hvad ville det kræve, hvis hele Maersks flåde skulle bruge grøn methanol?

På denne uges konference ’Decarbonizing Shipping’, der var arrangeret af ShippingWatch, Danske Rederier og Danske Maritime, sagde Berit Hinnemann, dekarboniseringschef hos Maersk, at det ville kræve intet mindre end 20 mio. ton grøn metanol hvert år at dække Maersks flåde.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Blackrock bliver storaktionær i Borr Drilling

Den multinationale kapitalforvalter ejer nu i alt 5,67 pct. af aktierne i Borr Drilling. Aktiekøbet kommer samme dag, som Borr Drilling har solgt tre rigge under bygning for at styrke selskabets pressede økonomi.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs