Størstedelen af verdens containerskibe skraber bunden af ny CO2-regulering

Mere end halvdelen af den globale flåde af containerskibe ligger i bund, når det drejer sig om nye CO2-regler, der kategoriserer skibe ud fra deres kulstofintensitet. Konsekvensen kan være hastighedsreduktioner, siger Maersk Broker Advisory Services.
Jakob Hjortlund, direktør for Research hos Maersk Broker Advisory Services, og Daniel Caceres Larsen, leder af Energy Transition. | Foto: Maersk Broker Advisory Services
Jakob Hjortlund, direktør for Research hos Maersk Broker Advisory Services, og Daniel Caceres Larsen, leder af Energy Transition. | Foto: Maersk Broker Advisory Services

Omkring 55 pct. af den globale containerflåde befinder sig i bunden af listen over kulstofintensitet eller de såkaldte Carbon Intensity Indicator-regler (CII), der træder i kraft i 2023.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også