ShippingWatch

Asiatiske containerredere slår europæiske rivaler i at tjene penge i hektisk kvartal

CONTAINER-FEBER: Samtlige af verdens største containerrederier tjente styrtende med penge i et tredje kvartal præget af et kaotisk fragtmarked. Men særligt ét forhold adskiller asiatiske rederier fra de europæiske i evnen til at tjene penge, vurderer analytiker. ShippingWatch gør status over et hæsblæsende kvartal.

Foto: Bodo Marks/AP/Ritzau Scanpix

De seneste par uger har budt på en lind strøm af resultater fra verdens store containerrederier, og sideløbende må der have været high-fives ude på ledelsesgangene, da bundlinjerne i regnskaberne aldrig har været mere prangende.

Selvom den helt store fællesnævner for det seneste kvartal i container har været rekordoverskud og hævede forventninger, er der alligevel en markant forskel på, hvem der tjener mest og mindst i det hektiske marked.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Höegh Autoliners går med i klimakoalition

Det norske bilrederi Höegh Autoliners indtræder i klima-alliancen First Movers Coalition, der også tæller Maersk, som ”frontløbere på bæredygtighedsområdet i deres sektor”.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs