ShippingWatch

Nye containerspillere har svært ved at komme ind på øst-vest ruterne

De tre store containeralliancer sidder tungt på Stillehavsruterne og fragten mellem Asien og Europa, konkluderer Alphaliner. Trods kapacitetsmangel er det svært for nye operatører at få fodfæste på markedet.

Foto: PR / Hapag-Lloyd

Trods et boomende containermarked med rekordhøje fragtrater og kapacitetsmangel er det svært for nye transportører at få fodfæste på øst-vest-ruterne.

Det viser en ny opgørelse fra analysehuset Alphaliner, der konkluderer, at nye udbydere kun har været i stand til at vinde beskedne markedsandele på Stillehavsruterne og på ruterne mellem Asien og Europa.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Höegh Autoliners går med i klimakoalition

Det norske bilrederi Höegh Autoliners indtræder i klima-alliancen First Movers Coalition, der også tæller Maersk, som ”frontløbere på bæredygtighedsområdet i deres sektor”.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs