ShippingWatch

Yantian-krise rammer containermarkedet hårdere end Suez trods stigende aktivitet

Den kinesiske storhavn i Yantian lukker så småt op igen efter corona-smitteudbrud, og terminalerne er på vej mod en drift på 70 pct. ifølge Kuehne+Nagel. Men køen af skibe vokser, og situationen forventes at have en større effekt på containermarkedet end blokeringen af Suez.

Foto: Bobby Yip/Reuters/Ritzau Scanpix

Produktiviteten i den store kinesiske havn Yantian er på vej tilbage, men køen af skibe vokser og bølgevirkningerne for containerbranchen bliver ved.

Det har blandt andet fået verdens største containerrederi Maersk til at sejle uden om Yantian på otte af rederiets services i juni, skriver Alphainer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Et hedt tankmarked får tørlast-investorer på banen, siger Maersk Tankers. Eneti sætter vindplan på hold i USA, Clipper Group i kæmpe handel, Ikea dropper container-strategi, og BW Groups Sohmen-Pao forventer grønne forsinkelser.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs