Yantian-krise rammer containermarkedet hårdere end Suez trods stigende aktivitet

Den kinesiske storhavn i Yantian lukker så småt op igen efter corona-smitteudbrud, og terminalerne er på vej mod en drift på 70 pct. ifølge Kuehne+Nagel. Men køen af skibe vokser, og situationen forventes at have en større effekt på containermarkedet end blokeringen af Suez.
Foto: Bobby Yip/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Bobby Yip/Reuters/Ritzau Scanpix

Produktiviteten i den store kinesiske havn Yantian er på vej tilbage, men køen af skibe vokser og bølgevirkningerne for containerbranchen bliver ved.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også