ShippingWatch

Sådan undgår Seaspan at få skibe retur under coronapandemien

Mens coronapandemien har voldt problemer for andre skibsejere, har verdens største tonnageudbyder, Seaspan, undgået at få flere skibe retur end normalt. COO Torsten Holst Pedersen fortæller hvordan.

Seaspans COO Torsten Holst Pedersen | Foto: Seaspan

Selvom det måske ikke er helt retfærdigt at sammenligne de to tonnageudbydere tyske MPC og Hongkong-noterede Seaspan, har udbruddet af coronapandemien noget bemærkelsesværdigt ramt de to vidt forskelligt i 2020.

Da MPC måtte give op i maj og indlede forhandlinger med sine kreditorer om en rekapitalisering, skyldtes det pandemien. Den medfølgende økonomiske nedtur havde presset selskabet ud over kanten med en risiko for, at det ikke ville overleve krisen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens vigtigste historier på ShippingWatch

Dansk frigat dræbte fire formodede pirater i Guinea, Dan-Bunkering sagen fortsatte i Odense, stor millionregning endte hos Lauritzen, og IMO afholdt klimamøde i en uge, hvor ShippingWatch gjorde status på et hektisk tredje kvartal for containerrederne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs