"Vi har ageret meget anderledes end under den globale finansielle krise"

Under finanskrisen i 2009 jagtede Maersk markedsandele. Men den strategi viste sig at gå ud over aktionærerne. Rederiets strategi under coronakrisen har derfor været en hel anden, og det er forklaringen på, at indtjeningen er gået i vejret, siger topchef Søren Skou.
Foto: Martin Sylvest/Ritzau Scanpix
Foto: Martin Sylvest/Ritzau Scanpix

Jagten på markedsandele er opgivet i verdens største containerrederi, A.P. Møller Maersk, og det er en af de helt afgørende forklaringer på, at rederiet formår at tjene flere penge, selvom coronakrisen har lammet verdensøkonomien.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu