ShippingWatch

Containerindustrien er ved at finde en bæredygtig formel

Efter at have bekæmpet hinanden og kostet hinanden store underskud er 2019 ved at vise sig som det første år, hvor den brede del af containerindustrien viser økonomisk råstyrke. Selv over for globale handelskonflikter. Maersks regnskab ventes at afspejle en ny fase.

Foto: PR / Maersk

Efterspørgslen er ikke noget at juble over. Den globale økonomiske vækst er på vej sydover. Handelskonflikten mellem USA og Kina bliver kun værre, og selvom et hårdt brexit måske ikke ryster voluminerne på de store handelsruter, er det med til at tegne et billede af en verden, der er, hvis ikke ved at falde fra hinanden, så usikker.

Pessimisterne kan dertil lægge, at der stadig er for mange og for store skibe i den samlede verdensflåde af containerskibe, og at rederierne stadig ikke får ophugget tilstrækkeligt med gamle skibe til at holde en sund balance i udbud og efterspørgsel.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens vigtigste historier på ShippingWatch

Dansk frigat dræbte fire formodede pirater i Guinea, Dan-Bunkering sagen fortsatte i Odense, stor millionregning endte hos Lauritzen, og IMO afholdt klimamøde i en uge, hvor ShippingWatch gjorde status på et hektisk tredje kvartal for containerrederne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs