ShippingWatch

Maersk vil have større dele af værdikæden inden for special-last

Containerrederiet har i de senere år kapret last fra de traditionelle projektlastrederier, og forretningsområdet vokser hurtigere end containerforretningen. Nu går Maersk efter at sætte sig på en endnu større del af værdikæden, siger chef for området.

Kristian Lund Knudsen, Director og Global Head of Special and Dangerous Cargo Solutions i Maersk. | Foto: PR-foto

For flere år siden blev projektlast opgraderet som en integreret del af Maersks samlede forretning, og nu har Maersk taget hul på næste skridt på den færd.

Rejsen, som Maersk har lagt for forretningsområdet, der groft sagt defineres som last, der ikke kan være i en standardcontainer, minder på mange måder om den, som også gennemsyrer Maersks overordnede strategi.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Höegh Autoliners går med i klimakoalition

Det norske bilrederi Höegh Autoliners indtræder i klima-alliancen First Movers Coalition, der også tæller Maersk, som ”frontløbere på bæredygtighedsområdet i deres sektor”.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs