ShippingWatch

Nu kan kunderne få afløb for deres kritik af containerrederierne

Virker EU's særlovgivning, der tillader konkurrerende containerrederier at arbejde sammen? Flere afskibere har de seneste måneder kritiseret rederierne for uigennemsigtighed og unfair tillæg. Rederne er ikke enige. Nu har parterne tre måneder til at tale deres sag i EU.

Foto: /ritzau/Christian Charisius

De specielle undtagelser, der tillader samarbejdsaftaler mellem konkurrerende containerrederier, gælder kun for fem år ad gangen og skal derfor snart fornys.

Arbejdet bliver nu rullet i gang med en høring bla. af aktørerne i industrien, også selvom det først er den 25 april 2020, at de nuværende undtalelser udløber og derfor skal forlænges eller ændres.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs